« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola Schola Gregoriana Tartuensis FA Taiji Artiklid
Festival 2024
Festival 2023
Festival 2022
Festival 2021
Festival 2020
Festival 2019
Festival 2018
Festival 2017
Festival 2016
Festival 2015
Festival 2014
Festival 2013
Festival 2012
Festival 2011
Festival 2010
Festival 2009
Festival 2008
Festival 2007
Festival 2006
Festival 2005
Festival 2004
Festival 2003
Ajakava
Esinejad, loengud ja kontserdid
Fotod / Photos 25.09
Videod festivalilt
Festival 2002
Festival 2001
Festival 2000
Sri Lanka Kultuuri Festival
Festival 1999
Festival 1998
Festival 1997
Festival 1996
Ãœldist

John Thompson

John Thompson on õppinud musikoloogiat Haverford’i Kolledžis Pennsylvanias. Sellele järgnesid magistriõpingud Aasia uuringute alal Florida Riiklikus Ãœlikoolis ning edasine täiendus Michigani Ãœlikoolis etnomusikoloogia alal. 1974. aastal hakkas J. Thompson õppima qin’i Hebei provintsist pärit qin’i-meistri Sun Yuqin’i (1915-1990) juures. Sun Yuqin emigreerus Taivanile 1949. aastal ja oli üks esimesi inimesi, kellele omistati Hiina valitsuse poolt „Rahvusliku Tähtsusega Kultuuripärandi Hoidja“ aunimetus (1989).

Kuna tänapäevastes qin’i muusika väljaannetes on suhteliselt piiratud arv lugusid, alustas Thompson 1976. aastal qin’i meloodiate rekonstrueerimst (dapu) vanadest käsikirjadest. Tema esimeseks uurimisobjektiks sai mahukas kogumik Shen Qi Mi Pu („Vaimsete ja imepäraste saladuste käsiraamat“, 1425). Töö käigus arenesid sidemed Tong Kin-Woon’iga Hong Kongist ning qin’i meistritega Hiinast, kes olid John Thompsonile tema töös suureks abiks. Järgnesid kontserdid Hiinas, kus ta esitas oma rekonstruktsioone. 1992. aastal kutsus Hiina Muusikute Rahvuslik Ãœhendus teda ühe peaesinejana Shen Qi Mi Pu’d käsitlevale seminarile.

1980. aastal alustas John Thompson tööd Hong Kongi Aasia Kunstide Festivali trükiste toimetajana ja aastal 1986 sai temast nimetatud festivali kunstiline juht. Ta reisis palju, et kohtuda nii esinejate kui organisaatoritega. Samal ajal elas ta ise Cheung Chau saarel, mis asub Hong Kongist ühe tunni laevasõidu tee kaugusel – saarel, kus puudub autoliiklus. Seal sai ta rahulikult jätkata iidse qin’i muusika rekonstrueerimist.

John Thompson on andnud suure panuse Aasia kultuuri tutvustamisel ja väärtustamisel. Aastatel 1980 - 1998 oli ta tegev Hong Kongi Aasia Kunstide Festivali korraldamisel. John Thompson käsitleb iidseid Aasia traditsioone kui elavat kunsti, mitte kui ainult rahvuslikku või ajaloolisest väärtust. Samast põhimõttest on kantud ka tema tegevus teadlase ja interpreedina. J. Thompsoni peamiseks uurimisobjektiks on olnud iidse Hiina siidkeeltega tsitter (qin või guqin – ’vana keelpill’).

1991. aastal lõpetas John Thompson Shen Qi Mi Pu täieliku transkriptsiooni. Tema töö tulemuseks oli 350-leheküljeline noodiraamat ning viis ja pool tundi lindistatud muusikat. Seejärel keskendus ta hilisematele käsikirjadele, eeskätt Zheyin Shizi Qinpu’le (<1491). Hong Kongi Kunstide Arenduse Nõukogu (Hong Kong Arts Development Council) toetusega (1997, 1998) andis ta välja raamatu „Muusika teispool heli“ (Music Beyond Sound) ning CD ja transkriptsioonideraamatu Zheyin Shizi Qinpu’st. Seejärel lõpetas ta (1999 - 2000) oma põhilise töö, Shen Qi Mi Pu lindistused ja transkriptsiooni – 6 CDd ja kolm köidet noote. 2001. aastal abiellus John Thompson Suzanne Smith’iga ning kolis New Yorgi lähistele, kus ta keskendub guqin’i-alasele tööle esinedes, uurides ning õpetades.
***

 XXIX Rahvusvaheline Festival ORIENT et OCCIDENT Vol. 1

***

Georg Hackenschmidti monumendi projekt on saanud mõned viimased täpsustused

***

Valminud on dokumentaalfilm Georg Hackenschmidtist

***

 Georg Hackenschmidti mälestusmärk on saanud ideelahenduse!

***

FA Schola CD "Music from the Time of Marco Polo"

***

FA Schola CD "The Sound of Mediaeval Flute"