« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola Taiji Artiklid
Kontserdid 2017
Kontserdid 2016
Kontserdid 2015
Kontserdid 2014
Kontserdid 2013
Kontserdid 2012
Kontserdid 2011
Kontserdid 2010
Kontserdid 2009
Kontserdid 2008
Kontserdid 2007
Kontserdid 2006
Kontserdid 2005
Kontserdid 2004
Festivitas Artiumi Klassika
Toomkontserdid
Morgensterni Muusikasalong
Üldist

Keskaja flöödid

Ühtegi keskaegset pĂ”ikflööti ei ole tĂ€naseni sĂ€ilinud. Milliseid pĂ”ikflööte keskaegses Euroopas siis mĂ€ngiti ja kuidas nad kĂ”lasid, saame aimata vaid, pannes kokku mosaiiki sĂ€ilinud kujutava kunsti nĂ€idetest, teadaolevast infost keskaja muusika esituspraktika kohta, tĂ€napĂ€eval sĂ€ilinud rahvamuusika traditsioonidest ning – mis seal salata – ka isiklikust kujutlusvĂ”imest. Pole kahtlust, et keskaegne pĂ”ikflööt oli oma ehituselt sarnane teadaolevalt vanimatele flöötidele, mille kohta andmed pĂ€rinevad Aasiast, kus sellist instrumenti on kasutatud jĂ€rjepideva traditsioonina tĂ€napĂ€evani.

Koosseis, kus lisaks flöötidele on ansamblis harf, pĂŒĂŒab vĂ€lja tuua muusikalise algmaterjali peenekoelist ning rafineeritud kĂ”lapilti. Jagame seisukohta, et erinevalt nĂ€iteks renessanssmuusikast ei olnud keskajal eesmĂ€rgiks vĂ”imalikult paljude eri pillide kĂ”lavĂ€rvide kĂ”rvutamine, pigem vĂ”imalikult suure vĂ€ljendus- ja nĂŒansirohkuse saavutamine ĂŒhel pillil.

***

 Georg Hackenschmidti mĂ€lestusmĂ€rk on saanud ideelahenduse!

***

 Taiji yang stiili treeningud

***

FA Schola esitleb:
CD "Music from the Time of Marco Polo"